25/5/2011 - Waktu itu saya sedang buat raptai kawad untuk Hari Guru bersama dengan kadet2 yang lain(pengakap, polis, pandu puteri ....) . Lepas tu, masa tu kami semua dalam keadaan 'Sedia' . Tengah dalam keadaan 'Sedia' tu, datang dua orang mamat lalu depan kami . Mata aku masa tu tertarik dengan seorang mamat tu yang aku gelarkan ''Mamat mat saleh''. Gila smart ! Dengan baju sekolah lengkap ,siap ada lencana , tie ,baju fit, muka putih melepak, rambut perang . Masa tu aku perasan sorang je yg lalu depan kitorang. Reaksi budak sesi pagi kawad kumpulan aku masa nampak mamat tu lalu depan kitorang . '' Mak aih ! mat saleh ape budak ni?'' '' eh? budak baru ke? apa nama dia? '' Tu riaksi diorang. Riaksi aku, '' bapak handsome !'' '' dia buat persembahan untuk hari guru kot '' '' mungkin ni budak UCSI kot(sebab sekolah aku dekat dengan college UCSI)'' *dalam hati.
Lepastu, ada sorang cikgu cakap sesuatu dengan Aimran(senior KRS kami). Then, Aimran cakap kat kitorang supaya , masa mamat dua orang tu lalu depan kitorang ,jangan pandang kamera kat hujung sana. So, masa tu baru aku tahu depa sumo shooting rupanya. Kitorang semua pun berdiri lah tegak. Sekali, ACTION ! Dua orang mamat tu start jalan dari kumpulan pandu putri(kiri) . Rasanya mamat yg muka macam mat saleh tu pegang watak gengster kot. Sebab gaya dia jalan macam gengster, lepastu dia pegi kacau budak2 kawad dalam barisan tu.
Sekali sampai je dorang lalu dekat kumpulan KRS, Si mamat mat saleh tu lalu depan aku. Lepas tu , dia usha punya rapat ! Aku apa lagi, peliklah tengok dia. *dalam hati berdebar. Aku usha pelik je dia. Masa tu tergamam aku ! Tak terkata apa. Dia buat gaya nak ngorat aku. *bukan nk berlagak ,tapi aku try nk menggambarkannya. Gila mu !
Lepas diorang blah ! kitorang keluar baris. Kawan aku, Raba'ah '' muka pidah tak bleh blah je masa kene kacau tadi (sambil gelak)'' . Patutlah aku rasa macam cam sesuatu kat lelaki tu. Macam pernah jumpa. Rupanya pelakon. Entah apa nama dia. Tapi dia handsome lah. Boleh tahan. Si senior aku cakap, '' tengoklah besok kau buat apa ngan dia . ..'' . Haiz ! Memang kenangan yg tidak boleh dilupakan.
Aku nak tahu sngat diorang shooting untuk apa. Sekolah aku tu beb ! Nak tengoookkkk !