Sunday, October 23, 2011

Zaman Moden dan Pentingnya KAWAN :D

Assalamualaikum :) lame kan kite dah tak update :D hehe .

Hey ! sedar tak ? Dunia semakin hari semakin pelik ouh . Kebelakangan ni kite tengok, budak2 perempuan ramai yang dah pakai tudung kan ? sejuk hati memandang. Tapi, adakah mereka pakai untuk menutup aurat? ataupun hanya untuk fesyen ? haha. Yang tu, hanya Allah yg tahu :)

Tidak lupa juga, zaman semakin moden kan? semua kemudahan melengkapi hidup kite ouh. Iphone, Ipad, Ipod, boleh dikatakan semue pakat ada 'I' kan ? Tapi, yang menyedihkan kenapa manusia semakin hari semakin kejam ? Seumpama manusia tidak mempunyai otak dan hati. Mangsanya kanak2 jugak. Kesian sangat ! Ape yang mereka fikirkan sampai macam tu sekali ? Heh-.- Biar Allah yg balas kekejaman mereka tu :)

Selain itu, susah jugak nak cari kawan sejati kan sekarang? Yang senang untuk dicari sekarang ni hanyalah Pengkhianat. Dulu aku ade kawan sejati. First aku jumpe die pada awal tahun 2006. Masa tu aku tahun tiga. Nak tahu kawan sejati aku tu? Aku panggil die Puteri :) Die kawan aku dunia akhirat. Aku sayanggggggggggggggggg sangat tau tak ?! Walaupun die agak active dan kasar sikit, tapi aku selesa kawan dengan die. Aku pun tak tahu kenapa. Dahlah aku ni jenis yg pendiam, lembut and sopan santun gituu. #alahai!

Hidup aku umpama tak lengkap jika satu hari aku tak jumpe die. Ape2 aktiviti mesti ade die. Dielah tempat aku meluahkan perasaan. Die simpan rahsie aku. Rahsie kami hanya kami due orang je yg tahu :) Inilah yg dinamakan kawan sejati. Aku bercerite, die mendengar. Die bercerite, aku mendengar. Aku pernah tengok die menangis depan aku, die pernah tengok aku menangis depan die. Hikhik. sweet ouh :D

Malangnya, hubungan persahabatan kami hanya berkekalan selama 3 tahun. Awal tahun 2009, kami start berjauhan. Ade PRIVATE CASE yg menyebabkan kami berjauhan. Sedih? hehe. Siape yg tak sedih?! 3tahun bersahabat. Aku nangis ke tidak? ofcourse-lah ! Dah nama perempuan. haha. Tapi takpelah, ni semue Allah yg rancang. Nak buat macam mana lagi? Aku dah berusaha ambil hati die, tapi dah tak boleh dahh :) #sampaisekarangakumasihingatJASAdie:)

Okay ! lupekan yg itu. Sekarang ni aku dah jumpe kawan sejati baru untuk aku. Die non-muslim. Segala rahsia dan luahan hati aku die yg dengar. Die faham perasaan aku. Kami saling bantu-membantu dlm masalah pelajaran. Aku ni jenis yg pendiam, tapi bila aku berada di sisi die, mulut aku memang tak boleh nak tutup. Ade je bende aku buat. Bercerite, kacau die, buat lawak and so on. Bile suasana sunyi je, mulalah die cakap ... ''weyh, ceritelah ape2'' , ''weyh, kenape kau senyap?'' , ''weyh,jom pegi tandas?'' , ''jom merayau?'' ,  ''jom isi air?'' and bla bla bla. haha. memang happy-lah kalau aku sentiase berada die sisi die :D

Bile aku ade masalah, aku cerite dekat die. Die dengar dan memberi respon dengan memberi kata2 semangat ataupun nasihat. Apabile aku moody or marah yg berpunce dari luar kelas, bila masuk kelas je, duduk sebelah die, aku happy je :D amazing kan ?! Kami dah mcm isi dengan kuku :) Banyak sangat moment2 indah yg dah kami buat. Walaupun baru tahun ni kami rapat, tapi ade banyak sangat perkara indah kami buat. She is so Awsome :)

Kawan2 aku yg lain, tidak bermakna anda tidak bermanfaat untuk aku. Tak ada KORANG, aku tak mampu berdiri dan mengenali dunia. Tak ada KORANG hidup aku tak ada gelak-tawa dan mungkin aku tak pandai untuk senyum dengan sempurna :D Kawan2 aku yg membaca ini. Ketauhilah, aku sayang KORANG just mungkin aku tak dapat tunjukkan rasa sayang aku dekat korang sepenuhnya :) Dalam persahabatan, aku sentiasa ikhlas :) 
-Assalamualaikum-



Assalamualaikum