Tuesday, June 21, 2011

Anak Tunggal

Ehem,Ehem. Tumpang lalu . heeaa:D . Kalau terbaca tajuk post ni *Anak Tunggal , mesti korang kata '' What the hell ?! apakah binatang itu ?!'' . So, saya jawab, ''taknak bagitahu !" . Then korang jawab '' taknak kawan'' . Then I jawab, "Alolololo, meh sini saya cita naa'' . AHAHA. AISH, merepek je aku ni kan?! Bila nak cerita ? esoklah . Korang pulak jawab ''CEPAT laa !!!'' . OH ! OK-OK.


Errr ~ For your information, saya ni anak tunggal . Saya ada dua orang adik-beradik which is consist me too. Sikit kan ? So, saya akan cerita perkara yang HAPPY dulu OKAY ? Apa yang happy-nye jadi anak tunggal ? Ofcourse lah semua yang kita nak akan dapat. Betul, apa yang saya nak mesti dapat. Nak apa? Cakap je. Tinggal tungga masa je. Then, kasih sayang dicurahkan kepada kita sepenuhnya. Selama ni, saya memang susah untuk dipukul or dicubit oleh mak ayah, kecuali umur 8 tahun ke bawah. Start melepasi umur 8 tahun, mak saya lepaskan saya.


Sebenarnya saya ni anak ayah. *eheheh, jangan bagi tahu siapa2 tau?. Ayah pula selalu manjakan saya. Seterusnya, nak makan apa ? cakap jelah ! gerenti dapat. Sebab tu lah saya ni jadi Si budak tembam. Comel kan saya? *perasan pulak. Boleh dikatakan semua yang disebut akan dapat. Syok kan ?


TAPI . . . . . *bila dah ada good,mesti ada bad. bila tak ada adik-beradik ramai terasa boring pulak. Tak ada teman nak bergaduh , tak ada teman bercerita , tak ada teman untuk berkongsi idea. Bila berjalan mana-mana, mesti saya seorang. Saya teringin rasa kasih sayang seorang abang. Tapi saya sudah dapat rasakan kasih sayang itu. Saya mempunyai seorang abang angkat. Dia kenal saya sejak dari saya baby lagi tahu.


Dulu masa saya kecik, dia selalu bawa saya main-main. Pergi mana-mana mesti ajak saya. Sampaikan kawan-kawan dan makwe dia kenal saya. Bukan setakat tu ! Keluarga makwe dia pun kenal saya. Bila kawan dia tanya, ''Siapa budak tu?''. Dia mesti jawab, ''adik aku'' . Mengikut informasi yang aku dapat dari mak dia, yang aku tahu dia sepatutnya ada adik perempuan, tetapi adik perempuan dia meninggal waktu bayi kerana demam panas. Mungkin sebab tu segala kasih sayang dia berikan kepada aku. Mak dia pernah kata, ''yelaa, abang ejoi tu kan tak ada adik perempuan, sebab tu lah dulu pergi mana2 asyik ajak pidah je'' . Kalau nak tahu jarak umur aku dengan dia , 15 tahun. Jauh kan ? Memang wajarlah aku dan dia ditemukan, dia nak adik perempuan, aku pula nak abang.


Keluarga dia sudah menjadi keluarga kedua aku. Keluarga aku pula sudah menjadi keluarga kedua dia selain keluarga mertua dia. *dia dah kawin. Dia memang caring lah dengan aku kan. Pernah masa tu aku nak balik dari kenduri rumah kawan, abang angkat aku pun ikut sekali. Masa tengah turun tangga tu, adalah kawan lelaki aku menyorok lepastu jerit panggil aku , ''Pidah !'' . Sekali abang aku dengar, dia kata, "Aik? main nyorok2 pulak dia. Pidah ada boyfriend eh? siapa dia tu? tengok sikit muka. kalau nak adik aku, langkah mayat abang dia dulu'' . Pergh ! Terharu aku tahu tak ! Aku sayang dia sangat2 lah kan. Kalau nak tahu rupa dia macam mana, cuba bayangkan rupa Nabil Raja Lawak. Memang SEJIBIK lah kan. Kecuali telingalah, Nabil punya capang sangat . AHAHA.


OK laa, tangan kite dah puloh-puloh dah ni. Letih laa. Sorry lah kan, post ni kejap guna ''aku'' kejap guna ''saya''. AHAHA. Apa-apa pun saya nak minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki kerana saya COMEL sangat. WHAHAHAH.

bye-bye my darling-darling semua.



Assalamualaikum